تلویزیون QLED سامسونگ چیست ؟

معرفی تلویزیون های نسل جدید سامسونگ با تکنولوژی QLED
سامسونگ با ارائه تلویزیون‌های کوانتوم دات در سال ۲۰۱۶ انقلابی در نمایش روشنایی، کنتراست و تصاویر HDR ایجاد کرد اما محصول جدید این کمپانی، تلویزیون‌های QLED تلاش تازه‌ای برای نمایش بهترین تصاویر ممکن است.
در واقع سامسونگ با استفاده از تکنولوژی نوین کوانتوم دات، رنگ‌های گیراتر و دقیق‌تر، روشنایی بیشتر و سیاهی عمیق‌تر را به تلویزیون‌های QLED آورده است. این خصوصیت‌ها در کنار هم به معنای تصویری‌ست که تا به حال در هیچ نمایشگر دیگری تجربه نکرده‌اید.

بین نور و رنگ چه رابطه‌ ای است؟
رنگ از نور می‌آید. مثال بارزش رنگین کمان است که در اثر تابش نور خورشید بر قطرات باران شکل می‌گیرد. تلویزیون نیز به همین طریق با بهره گرفتن از نور، رنگ‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد.

به همین دلیل است که کیفیت نور بر شدت و گیرایی رنگ‌ها اثر می‌گذارد. کافی‌ست برای درک این مفهوم یک ساختمان را در نظر بگیرید که در ساعات مختلف شبانه‌روز، به علت تفاوت میزان نور، ظاهر و سیمای متفاوتی به خود می‌گیرد. از اینجا می‌توان به اهمیت رنگ و مفهوم «میزان رنگ» پی برد که باعث می‌شود اجسام و مناظر بسته به میزان رنگ، متفاوت به نظر بیایند.

میزان رنگ در نمایشگرها عامل بسیار مهمی‌ست. وقتی این عامل گسترش بیابد یک تلویزیون می‌توان گستره وسیعی از رنگ‌ها را به نمایش بگذارد. اما برای اینکه میزان رنگ همواره در حد بالای خود باشد نیاز به مقادیر زیادی از نور است. از این‌جاست که بسیاری از نمایشگرهای موجود در بازار به مشکل می‌خورند چون وقتی که میزان روشنایی را در آنها بالا می‌برید رنگ‌ها از حال می‌روند و تصویر نهایی واقعی نخواهد بود.

تلویزیون QLED: یک تجربه تازه
سامسونگ برای حل این مشکل از مواد کوانتوم داتی تازه‌ای در تلویزیون‌های QLED بهره برده است که درخشش تصویر را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد.
در نسل تازه تلویزیون‌های سامسونگ با دستیابی به میزان روشنایی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نیت، نور بیشتری به این نقاط کوانتوم داتی تابیده می‌شود تا گستره رنگ افزایش یابد. افزایش میزان نور، گیرایی تصویر را بیشتر می‌کند بدون اینکه تاثیری بر کیفیت رنگ‌ها بگذارد. قرمزها بدون اینکه به سمت صورتی شدن میل کنند، قرمز می‌مانند و آبی‌ها به جای بور شدن، همان آبی واقعی خواهند بود. و به این دلیل است که می‌توان رنگ‌های ارائه شده توسط تکنولوژی HDR را پوی اتر دید.

علاوه بر رفع این نقطه ضعف در نمایشگرها، طراحی جدید پنل تلویزیون‌های QLED باعث کاهش میزان بازتاب نور می‌شود که این نیز بر میزان روشنایی اثرگذار است. این عامل سبب می‌شود تا تماشاگر فارغ از محلی که نسبت به تلویزیون نشسته است، بهترین تصویر ممکن را با رنگ‌های پیوسته و باکیفیت ببیند. این نقطه ضعفی‌ست که در تلویزیون‌های قدیمی باعث می‌شود کیفیت تماشای تلویزیون از نقاط مختلف خانه متفاوت باشد و حال در تلویزیون QLED خبری از این نقطه ضعف نخواهد بود.

تلویزیون QLED: یک طراحی منحصر به‌ فرد
تمام طراحان داخلی و معماران معتقدند که تاثیر طراحی و ظاهر تلویزیون بر فضای اطراف خود انکارناپذیر است. تلویزیون QLED سامسونگ از یک قاب بسیار نازک و ظریف بهره می‌برد و ضخامت بسیار کمی دارد تا در هنگام نصب بر روی دیوار، کمتر فاصله را از آن داشته باشد.
از سوی دیگر طراحی ۳۶۰ درجه تلویزیون و رهایی از شر کابل‌های مزاحم، به شما اجازه می‌دهد تا تلویزیون را در هر نقطه از خانه که تمایل دارید قرار دهید.

تعمیر تلویزیون در تبریز